torsdag 26 maj 2011

Nin, a quiz master?

Igår var första dagen på semestern, underbart. Så what to do?
Jag starta den med att ringa på en cykel som jag såg på blocket. Efter ha skaffat bil i höstas så har slapp-NIN letat sig tillbaka. Man har nästan blivit så slö att man tar bilen 300 meter för att köpa en pizza! Knappast ett beteende som finpolerar mitt BMI till nya glädjande glanstal.
Så nu är man med cykel och förhoppningsvis så ska bensinkostnaden och midjereserven gå ner en del nu. :D

Min kära vän Olof wermelin hade lurat sina kamrater i quizgänget "framfall" att jag är en quiz-klippa och en värdig reserv för han. Så jag dök upp på The Leprechaun med förhoppningen att bluffa mig igenom kvällen med klassisker som "svara samma som den som verkar ha koll, typ 1-2 sekunder efteråt för att verka veta men vara lite långsam".
Jag försökte höja mitt självförtroende med lite slaskig Sofiero öl, smarrigt.  
Hjälpte det? Nääää, inte alls. Min insats var som den pakistanska militären bin-laden jakt: förvirrad, dålig och nästan helt svarslös. Men, jag hade iaf kul (även om jag sänkte deras finalplats). 


Chip chip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar